این راهنما برای نصب اولیه یا نصب مجدد کارخواه (کلاینت) OutputMessenger در چشمه نور ایران کاربرد دارد.
دریافت و نصب
برای دریافت و نصب نرمافزار OutputMessenger مربوط به سامانهعامل خود میتوانید از طریق نشانیهای زیر اقدام کنید :
Windows 64 bit
http://www.outputmessenger.com/OutputMessengerSetup_64bit.zip
Linux 64 bit
http://www.outputmessenger.com/OutputMessenger_amd64.deb
MAC OS X
http://www.outputmessenger.com/outputmessenger.dmg
Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=srimax.outputmessenger
IOS
https://itunes.apple.com/us/app/output-messenger/id924013474
تنظیم آیپی
بعد از نصب، آیپی کارساز (سرور) را مطابق راهنما (شکل زیر)، از طریق صفحه لاگین و یا از مسیر
Settings->Network->Server IP Address/Hostname
به
192.168.142.124
تنظیم نمایید.
ورود به تنظیمات و ایجاد اتاق گفتگو
نحوه ورود به بخش تنظیمات و نحوه ایجاد اتاق گفتگو در شکل زیر مشخص شده است.
نحوه تغییر آیپی پس از ورود
برای تغییر آیپی کارساز OutputMessenger میتوان از راهکار مشخص شده در شکل زیر نیز استفاده کرد.
نحوه تغییر گذرواژه
برای تغییر گذرواژه مطابق شکل زیر عمل نمایید.
گروهبندی کاربران
برای گروهبندی کاربران به منظور ارسال اعلانها یا پیامهای فوری گروهی میتوانید مطابق راهنمایی بیان شده در شکل زیر عمل نمایید.
غیرفعال کردن نمایش پاپآپ
برای عدم نمایش پاپآپ هنگام تغییر وضعیت کاربران تنظیمات مشخص شده در شکل زیر را غیر فعال کنید.
رفع مشکل ارتباط با کارساز OutputMessenger
بررسی ارتباط با کارساز
چنانچه ارتباط کارخواه با کارساز OutputMessenger دچار مشکل شده باشد، حالت ارتباط Server-Less فعال میشود که آیکون این وضعیت در شکل زیر مشخص شده است.
ابتدا برای اطمینان از عدم وجود مشکل در اتصال شبکهای با رایانه کارساز، از پینگ کردن آی پی رایانه کارساز استفاده کنید؛ یعنی دستور ping 192.168.142.124 را در Command Prompt وارد کرده و نتیجه را ملاحظه نمایید.
چنانچه اتصال شبکهای برقرار بود میتوانید برای رفع این مشکل، از برنامه خارج شده و مجددا وارد شوید.
راهنمای رسمی Output Messenger
https://support.outputmessenger.com/output-messenger/desktop-client