این راهنما برای نصب اولیه یا نصب مجدد کارخواه (کلاینت) OutputMessenger در چشمه نور ایران کاربرد دارد.
برای دریافت و نصب نرمافزار OutputMessenger مربوط به سامانهعامل خود میتوانید از طریق نشانیهای زیر اقدام کنید :
Windows 64 bit
http://www.outputmessenger.com/OutputMessengerSetup_64bit.zip
Linux 64 bit
http://www.outputmessenger.com/OutputMessenger_amd64.deb
MAC OS X
http://www.outputmessenger.com/outputmessenger.dmg
Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=srimax.outputmessenger
IOS
https://itunes.apple.com/us/app/output-messenger/id924013474
بعد از نصب، آیپی کارساز (سرور) را مطابق راهنما (شکل زیر)، از طریق صفحه لاگین و یا از مسیر
Settings->Network->Server IP Address/Hostname
به
192.168.142.124
تنظیم نمایید.
نحوه ورود به بخش تنظیمات و نحوه ایجاد اتاق گفتگو در شکل زیر مشخص شده است.
برای تغییر آیپی کارساز OutputMessnger میتوان از راهکار مشخص شده در شکل زیر نیز استفاده کرد.
برای تغییر گذرواژه مطابق شکل زیر عمل نمایید.
برای گروهبندی کاربران به منظور ارسال اعلانها یا پیامهای فوری گروهی میتوانید مطابق راهنمایی بیان شده در شکل زیر عمل نمایید.
برای عدم نمایش پاپآپ هنگام تغییر وضعیت کاربران تنظیمات مشخص شده در شکل زیر را غیر فعال کنید.
بررسی ارتباط با کارساز
چنانچه ارتباط کارخواه با کارساز OutputMessenger دچار مشکل شده باشد، حالت ارتباط Server-Less فعال میشود که آیکون این وضعیت در شکل زیر مشخص شده است.
ابتدا برای اطمینان از عدم وجود مشکل در اتصال شبکهای با رایانه کارساز، از پینگ کردن آی پی رایانه کارساز استفاده کنید؛ یعنی دستور ping 192.168.142.124 را در Command Prompt وارد کرده و نتیجه را ملاحظه نمایید.
چنانچه اتصال شبکهای برقرار بود میتوانید برای رفع این مشکل، از برنامه خارج شده و مجددا وارد شوید.